במאמר זה נדבר על מסר. מה המסר של שפת הגוף שלנו? מה המסר במה שאנחנו אומרים? האם להשיב בשלילה לכוס מים מעביר מסר שלילי. קראו והתכוננו לראיון העבודה הבא שלכם.

על פי מחקרים שנעשו כ-93% מהתקשורת שמועברת בינינו לאנשים אחרים, היא אינה מילולית. בין אם זה הבעות פנים, מחוות, תנודות ראש ואפילו באמצעות ריח, אנו מעבירים מסרים שמהצד השני מתפרשים כמעיין תקשורות והמענה לא מאחר לבוא. בצד השני, קולט את התקשורת הזו מעכל, ונותן מענה בהתאם. אותה התקשורת לא פעם יוצרת מצב של בלבול ואי הבנה. אז מה עושים?

מצויין שהקדשתם את הזמן לקרוא מאמר זה, דבר שאומר לנו שאתם רוצים לדעת יותר ולהבין איך לעשות את הדברים אחרת, אולי כך התהליך ישנה כיוון והמטרה היא שיהיו מספר מקומות עבודה שמעוניינים בכם ולכם? ישאר רק לבחור.
אז נאמר שמעבר לזמן שאתם משקיעים בקריאה, יש לכם את המודעות אתם מודעים שמשהו כרגע לא עובד או רוצים להבין איך יכול להיות יותר טוב.


כעת עליכם להבין שאתם צריכים להיות מודעים בכל שלב של ראיון העבודה, מרגע הכניסה למרחב הראיון. משלב לחיצת היד שכדאי שתהיה, לחיצת יד אסרטיבית אך לא חזקה מדי מראה על ביטחון וכבוד, הישרו מבט וחייכו.
בנוסף כאשר לדוגמא יש כמה דקות, טרום הראיון,  ומי מטעם המשרד מציע לכם לנוחיות או משהו לשתות, יתכן ושווה לשקול במידה ואתם מעוניינים – לענות בחיוב. במידה ותהיו צמאים או תזדקקו לנוחיות, זה יקשה עליכם בראיון, ולכן מומלץ לפתור את כל הנושאים הפיזיים מראש, בכדי להיות נינוחים וקשובים לדברי המראיין.

הקשבה היא פרמטר מרכזי, בנוסף לזה חשוב להיות נינוחים, למרות שמדובר בראיון עבודה שהוא מצב מלחיץ לעצמו. המנעו משילוב ידיים, ותדברו כאשר פונים אליכם או נותנים לכם את המקום. במידה ומשהו לא נראה לכם, אל תתנגדו ותתווכחו, יכול להיות שהשאלות/ המקום / האווירה לא מתאימה לכם – פשוט המשיכו הלאה.

אל תשכחו לחייך מדי פעם, אנרגיות טובות עוברות הלאה והראיון עמכם יזכר לטובה, זכרו שאנשים עובדים עם אנשים, כך שעם היכולות שלכם זהות לזה שמועמד כמוכם, יתכן שמה ששידרתם – יכריע את הכף. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *