אז מה זה קורות חיים? מסמך, קובץ דיגיטלי ו/או דף מודפס המציג אדם על פי עובדות הנוגעות לפרטיו האישיים, לעבר, ולתכונות הקשורות אליו.בדרך כלל קובץ משמש לבדיקת התאמה לעבודה.


נתחיל ונאמר שמטרת העל של החברה שלנו היא לעזור לכם למצוא עבודה, ישנן חברות שמה שהן יודעות לעשות, הוא לכתוב קורות חיים ואף עושות את זה טוב. אך למי מכם שיש את האפשרות והזמן לקרוא ולעבור על דוגמאות, אין סיבה שלא יצור לעצמו קובץ מקצועי שישרת את המטרה, לבד ובחינם. ידיעת בונוס לפני שנצלול לקורות החיים – מגייסים מקבלים עשרות קורות חיים לכל משרה ומקדישים בין 10-30 שניות בממוצע לכל קובץ ולכן בזמן הזה קו"ח שלכם צריכים "לעשות את העבודה" ולהעביר את התחושה שאתם המועמדים המתאימים למשרה ולהרים אליכם טלפון.

עקרונות כללים

חשוב שקובץ קורות החיים שלכם יכיל את כל החלקים הבאים:
פרטים אישיים, תמצית, ניסיון תעסוקתי, השכלה, שירות צבאי, שליטה בשפות, יישומי מחשב ובסוף במידה ויש, ניתן לציין המלצות ינתנו לפי דרישה.
1. סדר וארגון
חשוב לראות שההמסך שלנו מכיל את כל החלקים וניתן למקם אותם בסדר הנכון לפי המשרה הרצויה, לדוגמא: במידה ומדובר במשרה שדורשת שליטה בשפות, נמקם את 'השליטה בשפות' בחלק העליון של הקובץ ומה שפחות רלוונטי למשרה, בחלק התחתון.
2. רלוונטיות

אם לדוגמא את מתמודדים על משרת נהג, ועבדתם בעשור האחרון בתחום זה וגם בגלידרייה ובעוד מספר מקומות, לא כדאי להכניס מידע זה ולפרט את כל מקומות התעסוקה, אלא רק הרלוונטים לדרישות המשרה. במידה ותפקיד מהעבר כן תומך ומראה למגייס יכולות מתאימות, הכניסו תפקיד זה. יש האומרים שגם תחביבים ובמיוחד ציטוטים, לא רלוונטים ולא כדאי שיכנסו לקו"ח.
3. אורך ודקדוק

קובץ קורות החיים צריך להיות באורך של עמוד אחד בלבד, אך מכיל את כל הסעיפים שציינו למעלה, מרווח, מדוקדק נכון.הימנעו משגיאות כתיב. שימו לב שניתן להזיז את השוליים ב-WORD כך שתוכלו לקבל עוד מקום בדף.

  1. עיצוב
    משום שמדובר במסמך מקצועי שמציג אתכם כמקצועניים, לא מומלץ להכניס  תמונות או להשתמש בצבעים, כתבו בשחור על לבן עם פונט אריאל בגודל 11. הדגישו כל חלק עם כותרת מודגשת לדוגמא: פרטים אישיים, ניסיון תעסוקתי וכו' והגדילו במעט את הכותרות, מהטקסט החי.
    5. מה חובה לרשום?

פרטים אישיים: שם מלא מקום מגורים, טלפון ומייל זמינים. מצב משפחתי וגיל לא חובה לציין אך אפשרי אם זה רלוונטי. מספר ת.ז יעזור לחברות לשמור את הקובץ שלכם, שציון רשיון נהיגה/ רכב רק במידה ויכול לסייע. יש לשים לב שחלק זה לא עולה על 3 שורות.

נסכם, צריך לשים לב ששומרים על תמציתיות, מיקוד ורלוונטיות, כדאי לכתוב רק מה שחשוב. אפשר ורצוי לייצר מספר קורות חיים מותאמים למשרה הרצוייה, כאשר מחפשים עבודה בתחומים דומים ו/או שונים, מבחינת יכולות וניסיון תעסוקתי.
חשוב לא להמציא פרמטרים אלא לסנן בהתאם לתפקיד, כך ניצור התאמה בינינו לבין המגייס ונתקדם צעד נוסף לעבר מציאת עבודה. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *