כל הכבוד! ישבתם וסידרתם את קורות החיים, עדכנתם או אולי ממש כתבתם אותם מ-0…(אם בשלב הזה תרצו לעדכן את קורות החיים ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל, לחצו כאן וקראו אודות כתיבת קורות חיים ) ושלחתם אותם למשרה שרציתם ואפילו, חזרו אליכם! אז מה עושים בשלב הזה? מה אומרים? למה לשים לב?

קודם כל למי מכם שאין זיהוי שיחות, מומלץ להתקין בטלפון הנייד את אחת מהתוכנות החינמיות שמזהות מהיכן השיחה מתקבלת, על ידי מאגר החברים בטלפון מתקבל שם כל שהוא על הצג ולרוב כאשר מדובר במראיין מטעם חברה כל שהיא, מישהו ממאגר החברים שלכם בטלפון שמר את המספר וציין מיהי החברה / האדם בשמו ושם החברה. ברגע שנראה על הצג את אותה החברה שהגשנו לה קורות חיים, נוכל לקחת רגע ולהסדיר את הנשימה, את המחשבה. אולי ניקח כמה צעדים הצידה ונתרחק מרעש במידה וישנו, נמצא דף ועט ונהיה מוכנים בכדי לדלות כמה שיותר פרטים מהשיחה, כך נהיה ממוקדים ונוכל להתקדם לפי מה שנוח לנו.

טיפ נוסף הוא לרשום על דף בתחילת השיחה בנקודות, שאלות ונושאים שהיינו רוצים לדעת בכדי לא לפספס פרטים, כך נקבלת תמונת מצב מלאה כדי שנוכל לקבל החלטה כגון, האם להמשיך בתהליך, ואף בשלב מאוחר יותר, האם לחתום על חוזה העסקה.
באותו ההקשר, למי שחשובים הפרטים, ניתן ורצוי בשלב סינון המשרות ושליחת קורות החיים, לציין במקום נגיש וזמין, פרטי המשרה והחברה ומה חסר? האם אתם מעוניינים לדעת את מיקום המשרד, תנאי עבודה/ שכר? אולי פרטים אחרים יהיו רלוונטים לכם ואינם. כך במידה ויחזרו, תהיו מוכנים אם שאלות שיתנו לכם את הכלים לדעת איך להתקדם ולייעל זמנים. אולי אפילו תחסכו מעצמכם ראיון לא רלוונטי.

אז לאחר שהסדרנו נשימה, המראיין הציג את המידע שברצונו לשקף על המשרה והחברה ואנחנו שאלנו את כל השאלות – ייתכן ונדרש להציג את עצמנו ואת היכולות שלנו עבור אותה המשרה בכמה משפטים. חשוב להיות ממוקדים, עניינים, אולי לספר על דברים רלוונטים מההכשרה שלנו, שאינם בקובץ הקו"ח וכך ננצל את ההזדמנות של הראיון הטלפוני להגדיל את סל היכולות. במידה וערכתם מחקר קטן על החברה, ניתן לשלב פרטים שקראתם. דבר שמראה על מחקר ונכונות מצד המועמד.

ביטחון, ביטחון ביטחון. מה שעובר בשיחת טלפון הוא הקול. הקול משפיע על הקול, מנסיון ומבדיקה שעשינו, אם משכנו את המעסיק להתקשר הוא סקרן, גם אם הפרטים מצדכם לא מתאימים ואתם מעוניינים להיפגש בכל זאת לראיון עבודה, תשדרו ביטחון, דבר שמעביר תחושה של פוטנציאל וכריזמה שכל מעסיק היה רוצה שיהיה אצל העובדים שלו. הם רוצים לדעת שיש על מי לסמוך, אנשים עם ראש גדול, דעתנים ובטוחים בעצמם.

נסכם, תהיו מוכנים לראיון הטלפוני, תדעו מה אתם רוצים להוציא מהשיחה ולאן לנתב אותה, ותציעו עם ביטחון להיפגש לכוס קפה, מקסימום יגידו 'באיזה שעה נוח לך?', שיהיה רק בהצלחה!
ואם אתם שואלים את עצמכם בשלב זה, איך מתכוננים לראיון עבודה, לחצו כאן ותגלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *